? ??????????????So Random? ????? ?? ???Rating: 5.0 (3 Ratings)??48 Grabs Today. 1058 Total Grabs. ??????Pr
eview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Happy Fall! (New)? ????? ?? ???Rating: 4.0 (2 Ratings)??3 Grabs Today. 842 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, May 1, 2011

.:. Macam-macam .:.

Salam..

Gelak dengan bersungguh-sungguh lepas dengar lagu Joget Batu Pahat. Haha~ Bukan apa.. cuma tak sangka ada lagu yg menyebut satu-satu kawasan yg ada kat BP tu.. Tahniah pada yang melaksanakan :)

Kanun keseksaan yang menarik dan ditambah dengan undang-undang hubungan perusahaan yang sama-sama banyak kes macam kanun keseksaan, sy jadi pening. Sabar Fairuz, sabar.. Takpe, USAHA TANGGA KEJAYAAN! Mari-mari usaha~ Tapi ingat, untuk berjaya, berusaha tanpa berdoa itu sombong, dan berdoa tanpa berusaha adalah bohong. Dunia dan akhirat biarlah seimbang, ok?

Semalam makan Nasi Kukus Ayam Dara (sebenarnya adalah nasi dan ayam berempah), berkira-kira untuk memulangkan jasad ke rumah untuk menghadamkan undang-undang hubungan perusahaan sebelum secara tiba-tiba sampai di KLCC, parking dan kemudian duduk menghadap air pancut sambil bercakap tentang majlis perkahwinan kakak sy.. Semoga Allah permudahkan, insyaAllah..

Oh, tiba-tiba teringat, TAHNIAH kak bie yg comel.. Semoga Allah permudahkan majlis kak bie nanti (11hb Jun), ameennnn~

Masih lagi terfikir-fikir tentang ragam manusia yg macam-macam..
Kakak sy bercerita tentang seorang kawan perempuan yg rapat dengan dia dan akhirnya menjadi jelous bila kakak sy rapat dengan kawan-kawan perempuan yg lain, menyebabkan kakak sy rasa tak payah ada kawan rapat lagi bagus..err, hehe.. manusia ada persepsi mereka sendiri..dan wanita memang kaya dengan emosi.. kawallah perasaan kita tu, ok? and ingat, insan2 kat sekeliling kita ni pinjaman dari Allah, mereka datang dan pergi.. Sebab lumrah alam menentukan pertemuan memang akan ada perpisahan..

Rakan sahabat yg dirahmati Allah..
Bersahabat biarlah kerana Allah, maka kita takkan mengharap pemberian makhluk sebaliknya kita yg rela untuk memberi tanpa mengharap balasan kecuali kebaikan dari Allah..(ini adalah di extract daripada kata-kata seorang hamba Allah) ya, sy sangat terkesan bila mendengar ini. Entahlah apa yg menekan jiwa sy, tapi sy sukakan kata-kata ini, yg akhirnya sy hadam dan cuba untuk praktikkan.. Masalah ukhwah, memang menyesakkan kita. Tapi trust me,

ujian itu tarbiyah, sabar itu indah..
So, sabarlah.. Tak rugi pun kalau bersabar, kan Fairuz? ye2, memang tak rugi..memang tak rugi....

I love all my sahabat :)
kamu dan kamu, sy sayang kamu-kamu lillahitaala ^____^

0 comments: